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Equilibrium Short-Run-Marginal-Cost Pricing of a Transport Facility: The Case of the San Francisco Bay Bridge

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Bibliographische Detailangaben
Zeitschriftentitel: Journal of Transport Economics and Policy
Personen und Körperschaften: Viton, Philip A.
In: Journal of Transport Economics and Policy, 14, 1980, 2, S. 185-203
Format: E-Article
Sprache: Englisch
veröffentlicht:
London School of Economics and Political Science and the University of Bath
Details
Zusammenfassung: <p>This paper derives empirical estimates of the equilibrium peak period congestion tolls when (a) no further investment in congestion-reducing capacity is possible; (b) the facility is used by two commuter modes and one mode of goods transport; and (c) commuters choose between the two modes available. The subject is especially relevant since, in the United States at least, new construction of highways has slowed down considerably. The model is calibrated using cost and demand data for commutation trips between San Francisco and the East Bay in California. The legal aspect of implementing tolls derived here is discussed. /// Diese Abhandlung kommt zur Ableitung von empirisch erschätzten Equilibriumwerten von Strassenbenutzungsbegühren zu Hauptbelastungszeiten (a) wenn weitere Investitionen in stauungsvermindernder Tragfähigkeit nicht möglich sind (b) wenn die Anglage von zweierlei Arten von Pendlertransport und einer Art von Lastentransport benützte wird und (c) wenn Pendler zwischen den zwei gegebenen Transportmöglichkeiten die Wahl haben. Das Thema ist besonders aktuell, da, zumindest in den Vereinigten Staaten, der Neubau von Autobahnen sich sehr verlangsamt hat. Die Kalibrierung des Modells beruht auf den Kosten- und Nachfragedaten von Pendlerfahrten zwischen San Francisco und der Ostbucht in Kalifornien. Die gesetzgeberischen Probleme der Einführung der hier abgeleiteten Strassenbenutzungsgebühren werden weiter besprochen. /// Cet article propose des évaluations empiriques des taux de péage d'équilibre de l'embouteillage aux heures de pointe dans les cas suivants: (a) aucun investissement complémentaire pour réduire l'importance de l'embouteillage n'est possible; (b) le système étudié est utilisé par deux modes de transport de passagers et un mode de transport de marchandise et (c) les passagers choisissent entre les deux modes disponibles. Les problèmes traités dans cet article sont particulièrement d'actualité puisque, aux Etats-Unis au moins, la construction de nouvelles routes nationales s'est considérablement ralentie. Le modèle est étalonné à partir des données de coût et de demande pour les trajets alternatifs entre San Francisco et la baie de l'Est en Californie. L'article aborde aussi l'aspect juridique de la mise en place des nouveaux taux de péage qui en sont dérivés.</p>
Umfang: 185-203
ISSN: 0022-5258